• Home
  • Posts RSS
  • Comments RSS
  • Follow
  • first week

    Friday, June 3, 2011



    hai semua!haha
    minggu pertama di dungun,awesomee!haha

    first class hydrocarbon dah dapat assignment kena buat presentation in 2 days time :)
    and minggu depan pula satu kelas kena tolong pertandingan debat sultan zainal abidin selama 4 hari
    dan saya bertugas sebagai pegawai delegasi!muahaha.haha


    semalam plak,2 june 2011,overnight bersama hanif,afiq,syakir,idham dan syafiq!
    mula mula dari kolej,pukul 8.30 p.m gitu,pergi pasar malam,beli beli makanan,makan,pastu pergi rumah sewa syafiq untuk pickup syafiq
    lepas tu,pergi paka,budak budak ni nak pergi shisha,mcm best je tengok diorg shisha,tapi,xpela,ak still xmo try.haha!
    and waktu shisha tu juga,anip sempat lagi belek belek baju kat kedai bundle,ada la 2 helai baju yg dia beli.haha!


    lepas shisha tu,dalam pukul 1 lebih,naik pergi kemasik plak :D 
    kat situ main amek2 gambar.haha.
    lepak kat situ lama juga,bila dah bosan tu,kteorg start kete naik pergi cherating plak
    anip drive! haha.sumpah kenaling!huhu
    sesampai di cherating,baru je lepak skejap,then ak kasi cadangan pergi teluk cempedak kat kuantan plak 
    so start lagi kete,naik pergi kuantan plak
    huu,sumpah memang x sangka la nak naik sampai ke kuantan tu -.-


    sesampai kat tc,jalan jalan,lepak lepak,terjumpa ramai juga dengan budak uitm dungun
    salah sorang dia acap budak kelas tasneem dengan dating,kot?
    agak lama kat kuantan,pukul 4 pagi tu still tgh makan kat kedai mamak,makan roti canai.haha
    waktu tu semua tgh kebulur cari kedai makan -.-
    lepas siap makan,mula mula plan nak pergi rumah syafiq plak,kat jerantut,tapi x jadi,cancel,sebab lama gila kot perjalanan nak ke sana,kteorg semua dah x larat.lol
    bila plan tu cancel,kteorg pun start kete,and menuju kembali ke dungun
    alhamdulillah,selamat sampai dungun around pukul 9 pagi x.x


    soo,fuhh,memang x sangka nak berjalan jauh sampai ke kuantan tu dalam satu malam.lol.
    orang panggil ni kerja gila la kan xD
    paling kesian kat syafiq,dia ingat kteorg nak pergi lepak kat depan rumah sewa dia tu je,tengok tengok sampai kuantan.haha
    tapi walaupun penat,sumpah seronok.gambar gambar akan diupload nanti di entry seterusnya! :)

    haaa,lagi satu,semalam seorang kawan baik ak bercakap pasal hipokrit
    hipokrit,bermaksud sembunyikan muka sebenar dengan memakai topeng,kan?
    like,berpura pura.

    bagi ak,bagi ak la,semua manusia kat dunia ni memakai topeng
    setiap orang nak sembunyikan muka diorg yang sebenar
    TAPI, bagi ak juga,x salah kalau kita nak pakai topeng
    sebab yang penting,kita tengok,sebab apa kita nak pakai topeng tu
    untuk sebab baik?atau tidak?
    kan?
    haa,yang ni ak dah merepek dah ni.haha.

    setakat ini jela kot entry ak kali ni,ngantuk,semalaman x tidur,amat penat,so sekarang,nak tidur!
    bubye!


    one step at a time,slowly

    Monday, May 23, 2011



    take the first step to change.

    you don't have to see the whole staircase,

    just take the first step.





    p.s : dah lama x buat entry panjang panjang,hmm,i will do something about it :)

    understanding

    Saturday, May 21, 2011
    sad but true :(



    strength

    Sunday, May 15, 2011


    *breath in* *breath out* *fuhhh*


    “Anyone can give up, it's the easiest thing in the world to do. But to hold it together when everyone else would understand if you fell apart, that's true strength.”

    courage

    Tuesday, May 10, 2011





    “Courage doesn't always roar. Sometimes courage is the quiet voice at the end of the day saying, "I will try again tomorrow.”

    tiada solat tiada agama

    Saturday, May 7, 2011
    tazkirah di pagi hari

    assalamualaikum

    solat
    amalam yang paling penting sekali dalam amalan-amalan fardhu
    dan perkara pertama sekali yang akan disoal nanti!

    tahu x kamu bahawa orang yang meninggalkan solat itu lebih teruk daripada iblis?
    kerana iblis sujud kepada Allah
    iblis hanya tidak mahu hormat kepada nabi Adam
    tapi kalau tuhan suruh sujud kepada Allah,iblis sujud,langsung tak ingkar
    tapi orang x solat?xmo tunduk kepada Allah..jahat dari setan,kan?

    lagi,
    dalam Mazhab Hambali,jika tinggal solat,walau satu waktu,dengan SENGAJA,ia dikira MURTAD, wajib qada cepat2.berat sikit hukum mazhab hambali kan..sebab dia pakai hadis sahih Nabi yg bersabda : 
    Barang siapa yg tinggal satu waktu sembahyang dengan sengaja, maka telah jadi kafir terang- terangan.

    tapi nasib baik la,ulama' kita ni berlembut sikit di mana tinggal solat dengan sengaja,hukumnya fasik!

    jadi ingat,solat itu tiang agama,tiada solat,tiada agama buat kita..

    peringatan untuk diri ak dan semua..

    wallahua'lam

    mdm sopiah pernah cakap  
    " setinggi mana pun awak belajar,sampai ke phd sekali pun tapi kalau awak x solat,awak orang yang paling bodoh di dunia "

    are you a man?happy mother's day~

    Friday, May 6, 2011




    credit to Hexism